RSS

Pencurik!

Assalamualaikum

To budak2 kolej take care of yourself sebab kes pecah bilik oleh orang yang tak dikenalpasti?


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SALAM MAAL HIJRAH C=

Assalamualaikum :)

SALAM MAAL HIJRAH

Saya mahu share doa awal dan akhir tahun..mungkin kita hampir terlupa dengan kalendar islam, saya pun hampir lupa bila harinya satu Muharam itu
tetapi alhamdulillah ada kawan2 yang saling mengingatkan dan berkesempatan untuk membaca doa ini.

Doa Akhir Tahun

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam, selawat dan salam ke atas junjungan kami Muhammad s.a.w, ahli keluarga dan para sahabatnya sekalian.

Ya Allah, apa jua yang kami lakukan pada tahun ini, yang Engkau larang tetapi kami tidak bertaubat daripadanya sedang Engkau tidak meredhainya dan tidak melupakanya, namun Engkau masih berlembut terhadap kami padahal.. Engkau berkuasa untuk menyeksa kami sampailah kami bertaubat daripadanya setelah dengan beraninya kami menderhakai-Mu, 
maka sesungguhnya kami memohon keampunan-Mu, maka ampunkanlah kami.

Dan apa jua yang kami lakukan pada tahun ini yang Engkau redha dan Engkau janjikan ganjaran pahala, maka kami pohonkan kepada-Mu Ya Allah, wahai Tuhan yang Pemurah, wahai Empunya kebesaran dan kemuliaan agar Engkau terimalah daripada kami dan janganlah diputuskan harapan kami terhadap-Mu,
wahai Tuhan yang Pemurah!

Semoga Allah mencucuri kesejahteraan ke atas junjungan kami Muhammad s.a.w, ahli keluarga dan para sahabatnya sekalian dan segala puji hanya bagi Allah, Tuhan semesta alam.

Doa Awal Tahun

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.


Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam, selawat dan salam ke atas junjungan kami Muhammad s.a.w, ahli keluarga dan para sahabatnya sekalian.


Ya Allah, Engkaulah yang abadi, yang qadim (sediakala) dan yang awal. Dengan limpah kurnia-Mu yang besar dan kepemurahan-Mu yang sejati, tahun yang baru tiba ini kepada kami. 


Maka kami pohonkan kepada-Mu keterpeliharaan daripada syaitan yang direjam, para penolongnya dan tentera-tenteranya, 
dan kami pohonkan pertolongan menghadapi nafsu yang sentiasa menyuruh kejahatan dan pertolongan untuk bergiat dengan amalan yang menghampirkan kami kepada-Mu sehampir-hampirnya, wahai Tuhan yang empunya kebesaran dan kemuliaan, wahai yang paling mengasihani di antara yang mengasihani.


Semoga Allah mencucuri kesejahteraan ke atas junjungan kami Muhammad s.a.w, ahli keluarga dan para sahabatnya sekalian dan segala puji hanya bagi Allah, Tuhan semesta alam.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

A bundle of miee :P


Assalamualaikum :)

Malam berbahasa baku

Selamat malam sabtu. Untuk membahagiakan aku (betolkah?) hari rabu yang lepas ana buat spaghetti untuk kami-kami seisi rumah. Masak satu packet makan untuk lunch till dinner..Lepas tuew rasa nak makan lagi boleh? Sgt suka sebab selama ni rasa macam tak suka.^^
Before that, after exams haritu sebab lambat beli tiket balik raya haji kita berjimba bersama rakan-rakan tengok muvie Shark Night and fortunately time tu zailin drive. Sebab aku kata nak makan spaghetti yang sedap dia promote satu kedai which is Milano's Pizza di Suria KLCC. Haritu je tersesat pergi tengok muvie di KLCC selama ni bantai tengok kat Time Square. Tapi jarang lah jugak pergi kalau tiada kawan2 yang mengajak.hihihi 

Sebab aku bosan malam ni update banyak sikit.
Kuliah Physcological Defense dari Dr Alvin Ng Lai Onn hari selasa lepas sangat best. Sebab he manage to make many of us gelak sampai aku rasa nak guling-guling tapi memandangkan takde org nak layan sebab rakan aku di sebelah sangat sopan hanya sengih2 saja. Jadi bakat gelak guling2 aku pun terpendam.

Dan lagi thanks to Hajar Syakira, Hidayah Mohd Noor dan Nor Suhaida Bidin :) Sebab dapat pergi The Mines dengan kamu semua <3
Gambar-gambar di bawah untuk menunjukkan ke"excited"tan aku bershooping.
Tetapi tidak beli pun dari a few yang aku minat di bawah.
Moto = Berjimat Cermat Amalan Mulia.hihihii
Sampai sekarang jugak tak rasa nak menukar talifon bimbit lama K550i aku eventhough rasa tercalar ego sebab tengok Samsung Galaxy S orang-orang dan i-phone orang-orang. Tidak mengapa talifon bimbit lama boleh pakai lagi.

Untuk hari ini, class CHC singkatan untuk Comprehensive Health Care dengan budak perubatan sangat memuaskan.I meet Aimi kenal masa orientasi dulu. It is called and interprofessional team member. Ececee professional lah sangat!

Oh ya, bercakap (ke menaip?) pasal professional teringat pakaian budak law atau jurusan undang-undang. Dah lama saya mengidam nak ambil gambar dengan theme hitam putih dengan kot hitam seperti di bawah XD Tercapai jugak hajat walaupun hanya mencuba baju kot itu sahaja.ehehehe Tak berniat nak membeli sekarang sebab rasa tak akan pakai pun coat di bawah.
Maklumlah fakulti kami dewan kuliah pun tiada, jadi tak perlulah sampai nak ber kot-kot datang class sebab nak mengelakkan sejuk dari penghawa dingin. Yeahh..lancar tak bahasa baku saya?

Boleh jadi lawyer dah? Tapi tak gheti-gheti kalau nak ber'undang-undang' ..ber 'udang-udang' boleh lah. eh merepeks

Agak-agak satu hari nanti boleh pakai kot macam ni tak? gagaga *berangan memang mudah
Aku dan budak-budak class siap beghangan nak pergi aussie or NZ or Europe lagi. Bercerita punyalah berkobar-kobar lepas tu senyap.ehehehee Singapore pun tak sampai lagi. InsyaAllah     


Macam ice-cream tak? seriously saya macam penah nampak baju ni suatu masa dulu. Pernah tak kamu rasa ada satu masa kamu macam telah balik ke masa lampau? eh macam mana tu??

Saya suka shopping dengan kamu <3

Suka gambar ni dan saya rasa Hidayah Mohd Noor boleh jadi photograper terbaik saya XD ehehee perasanlah kau

Gambar yang tompok-tompok ini dari talifon bimbit tompok-tompok jugak .
Terserlah canine teeth saya jadi bolehlah sertai Edward Cullen dalam Breaking Dawn .wekk

BB cream tak cukup seal pimples. Oh kena tepek banyak sikit lain kali.ehehehe


Can't i put this pic lagi?? :)






* Can't i have a sister?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Memories never fade

Assalamualaikum ;)

Yesterday.. was my bestfriend birthday Aqidah, n before that Sakinah Azmi..
She's very happy when i wish her by SMSing after a long time lost contact.. :)
Sorry dear, but i never forget all our memories <3









********************************************

Below was other picture that remain me of school ^^

 Can u find me? MAHER dari form1-5 tapi tak jadi MT.guess why?

  Jamuan Tiara

Memories masa duk college ngan geng XD

*
*
*
*
Good Luck Aqidah, for yr exams
Tak sangka u n sakinah duduk satu bilik!
Qidah + Kinah = medical student Uitm
Titi + Far = Pharmacist student

Then after study bole join venture tak?? *wink2

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Coretan

Assalamualaikum ;)

This gonna be a long post for me.. kowt?ecece Last weekend.. we went to Istana Budaya to watch Badai Semalam. Overall mestilah syok..ehehee tak sangka saya suka perasaan itu *the reality of all the celeberity berlakon dalam teater tu. Erra Fazira as Mazni punya suara sgt merdu, mestilah dengan sound system yg sgt ohsem.hihi Ziela Jalil as ibu Mazni ,Umie Aida as Puan Rohana, Aroon Aziz as Karim, Fizz Fairuz as Zaki..




Here i selitkan sekali review ^^

Mazni anak seorang pembantu rumah membesar di bawah naungan ibunya yang tua dan uzur menumpang berteduh di sebuah banglo milik Encik Haris dan Puan Rohana. Mazni membesar di dalam rumah tersebut dengan penuh kesederhanaan kerana menyedari diri dan ibunya hanya menumpang berteduh di situ. 

Walaupun majikan ibunya amat berbesar hati membenarkan mereka tinggal disitu, tetapi pandangan jiran tetangga amat buruk dan negatif terhadap mereka. Jiran-jiran di situ berasa irihati dan cemburu dengan kecantikan dan kebijaksanaan Mazni apatah lagi bila Karim, anak Encik Haris dan Puan Rohana mula jatuh hati kepada gadis tersebut.Mula-mula Mazni hanya menganggap karim sebagai abangnya. 

Dari perassan kasih jatuh kepada cinta. Karim berjaya menambat hati Mazni untuk bercinta dengannya. Walaupun Mazni tahu latarbelakang Karim yang suka berfoya-foya dan tidak ada komitmen dalam menjalinkan hubungan, telah mula berubah laku selepas di timpa musibah kemalangan yang berjaya menginsafkan dirinya. Layanan mesra oleh Mazni membuatkan Karim beria ingin memperisterikan Mazni. Walau banyak tentangan dan fitnah yang dilemparkan, tetapi Karim nekad memperisterikan Mazni. Puan Rohana, ibu Karim tidak bersetuju jika anaknya itu ingin menyunting Mazni, anak bekas orang gaji mereka. Malu nanti bila orang luar mula memperkatakan maruah keluarga nanti. 

Mazni sedar akan dirinya itu yang tidak mempunyai apa-apa. Dia nekad untuk berkahwin dengan Karim lantaran kasihnya mula bersemi pada lelaki itu. Walaupun Mazni diminati oleh Zaki, tetapi hatinya terlebih dahulu diserahkan kepada Karim. Ibu Mazni begitu kecewa lagi apabila mendengar tomahan fitnah dari orang tetang Mazni yang berkelakuan tidak senonoh itu. Di saat Mazni memerlukan sokongan, ibunya meninggal dunia. Tingallah Mazni berdua dengan Karim sebagai suami isteri. 

Dalam pada masa yang sama Mazni menyambung pelajaran di sebelah malam. Hari berganti hari, terlalu banyak dugaan yang mendatang. Mazni terpaksa membahagikan masa dengan pelajarannya. Sedikit sebanyak, Mazni terpaksa mengenepikan kehendak Karim. Mazni yang berasa kecewa dengan sikap Karim yang mula berubah laku selepas mendirikan rumahtangga. Karim kembali dengan perangai lamanya yang suka berfoya-foya kerana merasakan Mazni telah mengabaikannya dan sibuk dengan buku-bukunya. Apakah kesudahan hidup Mazni? Berjayakah Mazni mencapai cita-citanya? Zaki yang tidak pernah jemu-jemu menagih kasih pada Mazni masih belum berputus harap. Siapakah yang setia di sisinya?.

Ending teater tu Mazni akhirnya dapat juga mencapai cita-citanya sebagai doctor dgn pertolongan Zaki sebab Zaki pon doctor. Karim accident sebab kecewa Mazni tinggalkan dia. Dan Mazni tak juga memilih Zaki. Mazni berhijrah ke Kuala Lumpur untuk membina hidup baru.

I suka teater ni *even though macam biasa je cerita dia kan^^ ianya mengisahkan sedikit sebanyak disebalik kehidupan seharian. Setiap yang ada di dunia ini hanyalah pinjaman. Tidak mustahil jika apa yang kita miliki hari ini tidak akan sama dengan masa hadapan kelak. Tidak semestinya kita akan gagal dan derita buat selama-lamanya. 

Lakonan Era as Mazni sangat berbekas dalam hati saya *ceh berbunga la pulak en ;P dengan suara dia yg merdu n lagu2 dia pun sedap.

    *********************************************************
Lepas tue.Lepas tue. Finally.. last wednesday i dapat juga lunch buffet di Seoul Garden, Festival City Danau Kota after class.huu Bertapa dalam tu selama 3jam. Lama tak? kikii alang2 tu bia lunch+dinner sekali. Serius penoh pewut caye.haha Saya dan rakan2 tak perlu buy groupon ticket pun just guna student card dapat RM23 for student price. Jumpa sekali Chinesee girls Choy Ee,Suming Yeoh,Zihan n Yvone ;) diorang kata lainkali mahu pg bole pinjam groupon tu! hihi

Ada org kata ank2 dara ni tak reti susun makanan atas meja~~ =.=

Far + Ana = Farhana *bagus tak equation ni.hihihi

Sapgiri dan Syakgiri..ehehehe deriavtive onagiri

This is the place yang nak sgt pergi tuh.alaa ;B

Teleng kepala macam tengiling 

huh..

Dah kenyang.bubui ;P


Oh. banyak sgt nama all kinds of food there yang sedap tu ambil byk2 B-) i like teriyaki beef the most. Tapi sebab dah byk sgt jadi tak sesedap seperti suapan pertama sebab mula2 perut lapar sgt. Lepas makan, perut terus jadi penuh, bila nak jalan rasa mcm kura2 sebab tak bole jalan dgn cangkerang yg berat.hihihi Saya tak ingat byk pun apa yang saya makan tu ada la yang saya tahu char siew chicken, SzeChuan chicken, tomyam chicken. I also took curry chicken but i think i do not like it very much. Then, makan eskrem sebagai pencuci mulut~ Rasa sedap sgt dengan benda sejuk tue after dah makan too much oily foods.hihihi Lunch jadi sgt indah dengan gelak tawa rakan2 termasuk saya jugak.XD

After finished, kitorang solat n jalan2 sekejap.. Jumpa kedai bunga..mati2 saya ingat bunga betol! but its all plastic.huh naif betol.. 

Credit to Syakgiri ;P


style tak? hihihi

For me ^^
"Happiness is time spent with a friend and looking foward to sharing time with them again."- Lee Wilkinson

*With all this happiness congratez to Hamiesah n her hubby. She's my 2nd classmate yg dah menyelami satu fasa baru dalam hidup.Alhamdulillah dan Selamat Pengantin Baru..masih tak terlambat kan ;) 

  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SELAMAT MENDUDUKI SPM ADIK ;)

Assalamualaikum 

Dah pernah lalui SPM ?
 Dah pernah melalui saat manis pahit alam persekolahan
Alhamdulillah jika sudah sampai ke perjalanan hidup selepas persekolahan

Untuk adik saya Muhammad Izzatdin 

GOODLUCK SPM ! 14.11.2011

The one with stripe is him <3



‎~khas buat adik2/kakak2 yang akan menduduki PEPERIKSAAN DUNIA~

♥ Ketahuilah olehmu wahai orang-orang yang suka menuntut ilmu.. ♥

Sesesungguhnya apabila kamu menuntut ilmu untuk bermegah-megah dan untuk mendahului rakan-rakan sesamamu, serta untuk mengarah muka manusia supaya merasa segan kepadamu, maka…..perjalanan mu yang demikian adalah untuk MERUNTUHKAN AGAMAMU, serta MENJUAL AKHIRAT MU DENGAN DUNIA...Maka perniagaan dan dagangan engkau akan menemui KERUGIAN…

Maka renungilah wahai temanku sayang… ('',) Sama-sama kita memperbetulkan kembali NIAT kita....Belajar KERANA ALLAH, belajar kerana kita INGIN MENDALAMI ILMU-NYA... Semoga peperiksaan ini akan menjadikan kita lebih DEKAT dengan Allah swt...

Moga Allah memberikan yang terbaik setelah sepenuh usaha kita lakukan...

"Allah doesn't want us to be the best,
But, HE want us to do the best,
and for sure, Let HIM ‘do’ for the rest..."

Dan jangan lupa untuk tambah amal ibadah kita seperti:

1. Baca Al-Quran
2. Solat malam/ Qiamulail
3. Riadah
4. Berukhuwah
5. Solat Sunat Dhuha
6.Zikir mathurat
7. Jaga solat fardhu berjemaah dan diawal waktu
8. Belajar dengan fokus

Akhir sekali, BERTAWAKAL LAH kepada DIA~
~Fa'iza Azamta, fatawakkal Ala Allah... (3:159)

p/s: JANGAN LUPA~KITA ADA PEPERIKSAAN YANG LEBIH SUPER PENTING--->PEPERIKSAAN DI AKHIRAT! =))))))
‎"Lalu apa yang telah aku lakukan selama ini...Ya Rabb...tolong ampuni aku...untuk setiap pandangan yang tak terjaga, lisan yang merayu dan hati yang tak terhijab... Ya Rabb...Engkau mengawasi kami tiap detik, karena kasih sayangMu kepada kami Engkau perintahkan malaikat silih berganti menemani kami siang dan malam..."


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

INI SAYA ?? hah ha :P

Assalamualaikum ;)

AH-MAY-ZING ;p But it's not me..okeh B-)

UKM PERMATApintar Student Won Silver Medal at the Genius Olympiad in New York

WEDNESDAY, 06 JULY 2011 17:21
PrintPDF
NEW YORK, 6 July, 2011 – A student from PERMATApintar National Gifted Centre, UKM, Nur Farhana Ismail, won an overall silver medal in the Genius Olympiad Competition held at University of Suny, Oswego, earlier this month.
Farhana, a first year PERMATAPintar student (equivalent to form four), who entered the competition with a fellow student from Sekolah Menengah Sains Sultan Muhammad Jiwa, Kedah, Muhammad Adib bin Abas received a certificate, a silver medal and an Amazon Kindle each.
Director of PERMATApintar National Gifted Centre, Associate Professor Dr Noriah Ishak in a statement said although the students are from different schools they submitted their joint project developed over two months to the organisers of the competition held between 27 June to 1 July, 2011.
Farhana and Adib competed in the ‘Human Ecology’ section under the ‘Fertility Booster’ programme involving the use of Eurycoma Longifolia Jack or ‘Tongkat Ali’ as a remedy for childless women.
“Farhana’s victory no doubt is a boost for PERMATApintar National Gifted Centre in Malaysia but also enhanced our country internationally,” said Dr Noriah.
She said the Genius Olypmiad Competiton was held to encourage higher secondary students from all over the world to seek solutions to problems affecting our environments at the global level.
It was also aimed at inspiring students to generate creative and innovative ideas in carrying out activities meant to protect and regenerate our environment that has been damaged besides drawing up strategies to safeguard the environment for future generations.
The Olympiad also provides a forum for genius teenagers from all over  the world to meet and share information and ideas in order to generate new knowledge on the issues discussed.
The students from MRSM Penang which also took part in the Olympiad won the bronze medal.
The two students were accompanied by an official from the Ministry of Education Malaysia, Norizah Juberi and Azrinna Hamidun, from Hamzi Foundation who was also a member of the board of jury.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS